‘BBC, 1995’te bomba tesiri yapan röportaja Prenses Diana’yı düzmece kürtaj evrakı göstererek ikna etti’

Dünyanın en saygın ve muteber medya kuruluşu olduğu teziyle Britanya’dan kamusal yayın yapan BBC’nin kraliyet ailesiyle ilgili arkası ardı kesilmeyen skandallarda da rol oynadığının ortaya çıkması reaksiyon çekti. 1997’de ölen Prenses Diana’nın 1996’de Veliaht Prens Charles’tan resmen boşanmasını tetikleyen BBC röportajıyla ilgili yeni bir argüman ortaya atıldı. O devirde bomba tesiri yaratan Diana röportajını gerçekleştiren ve hala BBC’de misyon yapan Martin Bashir’in kraliyet ailesi için dadılık yapan Tiggy Legge-Bourke’e ilişkin olduğu teziyle uydurma bir kürtaj dokümanı göstererek Prenses’ten röportajı kopardığı öne sürüldü. 

Oğulları William ve Harry’ye dadılık yapan Legge-Bourke’nin Prens Charles’tan gebe kaldığından şüphelenen Diana, meşhur gözü yaşlı röportajda Charles’ın uzatmalı sevgilisi ve kendi vefatından sonra eşi olan Camilla’ye atıfla ‘üçlü bir evlilik’ yaşadığını lisana getirmişti.

Daily Mail’e göre emekli Yüksek Mahkeme hakimi Lord Dyson’ın 1995’te tarihli röportaja dair yürüttüğü soruşturma sırasında BBC gazetecisi Bashir’in Prenses Diana’ya kürtajın ‘kanıtını’ gösterdiği tarafındaki argümanlar ortaya çıktı.

Habere nazaran geçen yıl BBC tarafından Panorama programında yayımlanan röportaj hakkında bağımsız soruşturma yürütmekle görevlendirilen Dyson, en az 17 kişiyi sorgulayarak hazırladığı raporda, Prenses Diana’nın geçersiz bir evrakla kandırıldığı bilgisine yer verdi.

Bir kaynağın Bashir’in Diana’dan röportaj koparma uğraşlarıyla ilgili “Gerçekten düzgün ilerleme kaydediyor. Mükemmel silahlar kullanıyor ve bunu beklenenden çok daha süratli yapıyor” dediği belirtildi.

Geçen yıl Mail on Sunday bilgi edinme özgürlüğü yasası çerçevesinde BBC’den 1995 Diana röportajı hakkında 2018’de yok edilen belgelerin tam listesini talep etmişti. 

O vakit “Panorama ve Galler Prensesi Diana Princess başlıklı arşivlenmiş hiçbir evrak 2018’de yahut öncesinde imha edilmedi” cevabını veren BBC, soruşturma raporu sızarken, bu kere konum değiştirdi. Bu mevzuyla ilgili evraklar bulunan dört farklı belgenin 2004-2009 ortasında yok edildiği ya da elde tutulmadığı BBC tarafından itiraf edildi.

 

 

Bir yorum yaz